Monday, December 21, 2015

NOW EVERYONE CAN KURUS: Mudahnya Nak Kurus Guna Formula M.E.S.T.I

Assalammualaikum,

Salam ceria diucapkan kepada para pengunjung blog Noona Ash.

Saya doakan semoga anda semua sentiasa di bawah rahmat Allah swt.

Oklah, kali ni saya nak berkongsi tips bagaimana saya dan semua peserta program Now Everyone Can Kurus (NECK) dapat menurunkan berat badan dengan mudah.

Sebelum tu saya nak bercerita sikit, kebelakangan ni tak kiralah kat Facebook, Whatsapp Group ataupun kat mana-mana aplikasi berbual ramai yang mengadu kepada rakan-rakan badan mereka dah gemuk. Ada antara mereka yang tertanya-tanya kenapa susah sangat nak turunkan berat badan? Kenapa susahnya nak istiqomah dalam berdiet?

Ada yang cakap diorang dah banyak kali cuba untuk menurunkan berat badan tapi tetap tak berhasil. Ubat kurus tak perlu cakap le dah macam-macam mereka cuba. Hasilnya memang berat badan turun tapi sikit je, lepas tu naik semula dua kali ganda..

Di sini apa yang boleh saya katakan..sangat KESIAN!

WAJIB ADA KESUNGGUHAN JIKA NAK KURUS



Anda kena ingat, kalau orang lain mencuba dan terus mencuba berkali-kali untuk menurunkan berat badan tanpa berputus asa tapi kenapa anda yang baru dua hingga tiga kali mencuba dah cepat putus asa?

Nak menurunkan berat badan perlukan keyakinan, keazaman dan pengorbanan. Pernah tengok kan bayi yang baru nak mula berjalan? Boleh tengok perkembangannya macam mana. Mula-mula dia bertatih dulu itu pun asyik jatuh lepas tu bangun semula. Tapi bayi tak pernah "GIVE UP", dia akan terus bertatih dan bertatih sehingga dia dapat berjalan dengan laju sehingga akhirnya boleh berlari.



Inilah yang "Mat Salleh" selalu kata "PRACTICE PERFECT MAKE PERFECT".

Nampak tak? Betapa kuatnya semangat bayi tersebut jika dibandingkan dengan kita yang dah dewasa ni. Cepat sangat mengalah. Cepat sangat give up.

ANDA NAK KURUS SEBAB APA?

Sebenarnya nak kurus pun kena lihat NIAT kita tu. Adakah anda nak kurus disebabkan pandangan mata orang lain? Adakah kerana nak puaskan diri anda sendiri? Adakah kerana suami/ isteri? Adakah kerana Allah SWT? Atau sebab nak hidup secara sihat?




Pengakuan peserta yang berasa semakin sihat dan ingin sihat 
bila menyertai program NECK

Kena ingat ye, nak kurus pun kena ada REDHA daripada Allah SWT. Kenalah selalu mohon kepadaNYA dalam setiap doa kita. 

Saya dan semua peserta NECK pun bukan seminggu dua boleh turunkan berat badan. Kami juga ambil masa sekurang-kurangnya sebulan hingga dua bulan untuk menampakkan hasil. Sokongan orang di sekeliling amat diperlukan. Formula M.E.S.T.I. memang sangat membantu kami.

APA ITU FORMULA M.E.S.T.I.





Formula M.E.S.T.I. adalah 5 elemen penting dalam kejayaan kami menurutkan berat badan. Ia terdiri daripada MENTOR, ELMU, SOKONGAN, TINDAKAN dan IMPIAN.

Sebab itu para peserta NECK sangat mudah menurunkan berat badan dan mencapai target berat badan ideal mereka hanya dengan mengamalkan 5 elemen tersebut.

Nak kurus kena ada MENTOR iaitu cari orang yang akan membimbing dan mengajar kita cara yang betul untuk menurunkan berat badan. Dalam program NECK, kami ada MENTOR iaitu Coach yang berpengalaman dalam membantu orang untuk kurus dan sihat. 




Abang Ketak a.k.a Coach

ELMU iaitu gabungan di antara EMOSI dan ILMU. EMOSI seseorang adalah sesuatu faktor pendorong untuk dia melakukan sesuatu perkara ataupun perubahan di dalam kehidupannya. Sesuatu perubahan yang akan dilakukan itu pula mestilah berlandaskan ILMU dan bukannya meng"khinzir" buta. Biasanya perkara inilah yang berlaku kepada kita, beremosi nak kurus sebab malu bila diejek orang sekeliling tetapi tiada ilmu bagaimana nak kurus dengan cara yang berkesan dan selamat. Inilah yang dikatakan BIG WHY!

SOKONGAN daripada orang di sekeliling kita juga amat penting. Ramai yang tak berjaya menurunkan berat badan disebabkan tidak mendapat sokongan daripada orang di sekeliling misalnya daripada keluarga ataupun rakan-rakan. Dalam program NECK, anda tidak dibiarkan hanyut berseorangan kerana akan ada coach, krew dan rakan-rakan seperjuangan yang sentiasa bagi semangat. Itulah kelebihannya bila anda menyertai program kurus secara berjemaah ni.  







Bersama Coach dan teman-teman seperjuangan dalam NECK

Semua perkara di atas tidak akan berjaya jika tidak disusuli dengan TINDAKAN. Nak kurus kena bertindak, bukan sekadar bercakap dan berangan-angan nak kurus. Bertindak segera! Bukan tunggu dan lihat, nanti orang lain dah berjaya kita baru terhegeh-hegeh nak mula. "FAST ACTION FAST RESULT"!

Setiap individu mesti mempunyai IMPIAN masing-masing. Cuma bagaimana cara mereka merealisasikan impian tersebut yang berbeza-beza. Biasanya bila kita berimpian maka secara automatik akan disusuli dengan TINDAKAN dan melakukan semua perkara di atas untuk mencapai impian tersebut.




Masa ni pasang IMPIAN nak kurus macam Nur Fathia hikhikhik..berangan kan percuma!

Begitulah juga jika anda berimpian nak kuruskan badan. Segeralah lakukan perkara di atas. Inshaa Allah ianya pasti berhasil kerana saya sendiri dan semua peserta NECK sudah berjaya melaluinya. 

ANTARA PESERTA YANG DAH BERJAYA


Inilah saya 
 Kak Dian
 Shiemz..memang gemuk dari zaman anak dara
 Bonda Embun..seorang warga emas
 Kak Ina..seorang pensyarah
 Kak Tun Azah..ibu kepada 8 orang anak
Gee..akak soljer macam saya hehe..

Macam mana? Rasa terbakar tak bila tengok kejayaan diorang?

Jika anda berminat untuk menyertai program Now Everyone Can Kurus , anda boleh hubungi saya Asainah (Ash) di 019-2481979 sama ada melalui WhatsApp ataupun Telegram untuk maklumat lanjut.

Saya doakan anda yang berazam untuk menurunkan berat badan supaya berjaya suatu hari nanti. Semoga anda kurus dan sihat! 



Feel free untuk tekan button SHARE jika anda rasa entri ini bermanfaat untuk anda dan orang lain.




0 comments: